idioţi fără frontiere
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

In vremuri de razboi, spatiul aerian al Romaniei a ajuns sat fara caini

In jos

In vremuri de razboi, spatiul aerian al Romaniei a ajuns sat fara caini Empty In vremuri de razboi, spatiul aerian al Romaniei a ajuns sat fara caini

Mesaj Scris de Admin Vin Iun 10, 2022 1:46 pm

https://inpolitics.ro/in-vremuri-de-razboi-spatiul-aerian-al-romaniei-a-ajuns-sat-fara-caini_1828754675.html

O poveste tare ciudată: un avion bimotor decoleaza din Ungaria, survolează spațiul aerian al României refuzînd să răspundă tuturor somațiilor aviației militare a țării noastre și trece nestingherit în Bulgaria, unde aterizează, generînd o anchetă. Marea întrebare e de ce aviația română și cea americană au refuzat să respecte legislația, conform căreia ar fi trebui să execute foc de avertisment și apoi foc de nimicire după refuzul piloților de a se conforma somațiilor?
Ce informează oficial MApN:


”O aeronavă bimotor de mici dimensiuni, tip Beechcraft, la bordul căreia se aflau două persoane, a survolat la joasă înălțime spațiul aerian al Ungariei, României, Serbiei și Bulgariei, în seara zilei de 8 iunie.
Precizăm că aeronava în discuție, care a evoluat în spațiul aerian al României pe traiectul Oradea – Caransebeș – Drobeta Turnu Severin, nu a manifestat un comportament ostil sau periculos. În niciun moment, pilotul aeronavei nu a răspuns interogărilor radio și nici semnalelor vizuale transmise de aeronavele militare interceptoare, potrivit normelor internaționale.
Din datele disponibile la acest moment, aeronava a decolat din Ungaria, din zona Debrețin, în jurul orei 17.30, fără a avea un plan de zbor aprobat și fără a avea pornite mijloacele electronice de identificare de tip transponder.
Aeronava a fost interceptată în spațiul aerian al Ungariei de două aeronave militare ale Forțelor Aeriene Ungare, de tip JAS 39 Gripen, la ora 17.38. Aeronava nu a răspuns interogărilor radio și nici semnalelor vizuale transmise de aeronavele militare.
În jurul orei 17.49, aeronava a intrat în spațiul aerian al României, în zona Oradea, fiind însoțită de cele două aeronave militare maghiare, în baza acordului cross-border dintre România și Ungaria.
La ora 17.58 aeronavele maghiare s-au întors către bază, ținta fiind preluată de două aeronave F-16 ale Forțelor Aeriene ale SUA, dislocate pe Baza 86 Aeriană Fetești, care se aflau în misiune de patrulare în spațiul aerian al României.
Misiunea celor două aeronave americane a fost similară, de interogare radio, identificare vizuală și escortare a aeronavei țintă.
La ora 18.36, aeronavele americane au solicitat aprobarea de revenire pe Baza 86 Aeriană, misiunea de poliție aeriană fiind preluată de două aeronave F-16 ale Forțelor Aeriene Române, decolate de pe aceeași bază aeriană.
Aeronavele militare române au interceptat aeronava-țintă la ora 18.42 și au continuat misiunea de interogare și escortare. Aeronava țintă, care a continuat să nu răspundă interogărilor radio și semnalelor vizuale, a intersectat, în jurul orei 19.00, pentru un interval de aproximativ două minute și spațiul aerian al Serbiei, într-o zonă aflată între Drobeta Turnu Severin și Korbovo.
În jurul orei 19.09, aeronava-țintă a traversat în spațiul aerian al Bulgariei. Cele două aeronave F-16 române au încheiat misiunea de poliție aeriană și au aterizat la Fetești în jurul orei 19.46.
Autoritățile bulgare investighează, la acest moment, la sol, zona ultimei poziții cunoscute a țintei, pentru identificarea aeronavei și stabilirea detaliilor”.

Ce prevede legea 257/2001 privind modul de acţiune împotriva aeronavelor care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României:

Articolul 8
Împotriva aeronavelor care utilizează neautorizat spaţiul aerian al României Ministerul Apărării Naţionale va lua succesiv următoarele măsuri:
a) stabilirea de la sol a poziţiei aeronavei, a legăturii radio şi a identităţii acesteia;
b) transmiterea de la sol a informaţiilor şi dispoziţiilor către pilotul sau echipajul aeronavei, în vederea utilizării autorizate a spaţiului aerian al României;
c) interceptarea aeronavei care continuă să utilizeze neautorizat spaţiul aerian al României;
d) executarea focului de avertisment de către aeronavele interceptoare;
e) executarea focului de nimicire de către aeronavele interceptoare;

f) executarea focului de nimicire de către mijloacele terestre de apărare aeriană.

Conform MApN, pilotul avionului a refuzat orice colaborare cu forțele aeriene ale SUA și ale României, fără a exista indicii, totodată, că ar fi fost vorba de o situație specială, de avarie, incendiu la bord etc.
Pur și simplu, avionul misterios a sfidat apărarea României, făcîndu-i pa-pa din depărtare, în drum spre Bulgaria.
MApN zice că avionul ”nu a manifestat un comportament ostil sau periculos”.

Articolul 15 din Codul aerian al României stipulează:
(1) În spațiul aerian național sunt interzise:
a) operarea aeronavelor care sunt echipate cu sau care transportă arme nucleare, biologice, chimice ori alte arme de distrugere în masă, cu excepția situațiilor prevăzute de tratatele la care România este parte;

De unde știa MApN, spre exemplu, că avionul în cauză nu se încadrează în prevederile de mai sus?
Acum trei ani, aviația Coreei de Sud a executat din scurt foc de avertisment împotriva unui avion rus care violase spațiul aerian al țării, deși era vorba de un aparat al unei țări extrem de mari și înarmate. Legea e lege.
În România, în schimb, situațiile în care diverse aeronave trec prin spațiul nostru aerian ca prin brînză au început să se înmulțească. Nici acum nu ne-am dumirit cu avioanele de anul trecut care ne-au violat teritoriul fără a fi interceptate de autorități.
În concluzie, e cazul să ne întrebăm dacă, avînd un război în regiune, spațiul aerian al țării a ajuns sat fără cîini, ori, poate, avionul de aseară o fi fost vreo cursă ceva mai ”specială”?
Și ar fi cazul, în opinia noastră, ca ministrul Vasile Dîncu să prezinte explicații ceva mai serioase decît:
„Este un incident rar (…) este un incident mai degrabă ciudat, ca să spun aşa. Nu ştim încă mobilul acelei călătorii ciudate a unui bimotor prin spaţiul aerian din trei ţări, dar o să vedem, o să studiem cu siguranţă. O lebădă neagră”. (Bogdan Tiberiu IACOB)
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 993
Data de înscriere : 16/02/2013

https://idiotssansfrontieres.forumgratuit.ro

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum